6 Kasım 2009 Cuma

siverek manileri


Get your own Chat Box! Go Large!



Mani benim ezberim
Kan agliyor gözlerim
ben o yarin yolunu
Ölene dek beklerim

Siverek evrileydi
Çark gibi çevrileydi
Içinde gezenim yok
Dibinden devrileydi

Çibigin ark içinde
Dolanir çark içinde
O boyin abdaliyim
Gezer Siverek içinde

Siverek'te at gezer
üstünde yigit gezer
Siverek'in kizlari
Biri birinden güzel

Siverek'i överler
Damda soki dögerler
Siverek'in kizlari
Öldürmezler severler

Siverek'tir sarayim
Seni kimden sorayim
Mektuban tesekkürler
Mah cemalin göreyim

Masa üstünde pekmez
Bu pekmez behen yetmez
Siverek'in kizlari
Taksisiz gelin gitmez

Minarede ezan var
Has bahçede gezen var
Siverek'in içinde
Yüregimi ezen var

Siverek'tir Ocaktir
Gülü kucak kucaktir
Siverek'in kizlari
Tapilacaktir ocaktir

Siverek'in usagi
Gevsek baglar kusagi
Saka maka dinlemez
Çeker yagli biçagi

Çibigim yok uzadim
Yar yolunu gözledim
Siverek'te esin yok
Seni kime benzedim

Ates koydum kürege
Mühür vurdum direge
Acep o gün olurmu
Yar gele Siverek'e

Aman güzel gemici
Nerden aldin pirinci
Siverek'in içinde
benim yarim birinci

Çarsidan aldim nari
Makinanin kollari
Siverek'in içinde
Begendim nazli yari

Siverek'in kizlari
yamandir analari
Basliksiz kiz vermezler
Alipta kaçirmali

Çadir kurdum düzlere
Diken oldum gözlere
I ste bek ben gidiyem
Siverek kalsin sizlere

Siverek'te yag dolu
Etrafi karla dolu
Doktor behen ne yapsin
Yüregim efkar dolu

Siverek kalasiyim
buranin alasiyam
Nerde bir güzel görsem
Ben onun hastasiyim

Kaladan indim bugün
Elimde altin gügüm
Ana beni tez ever
I stemem dügün mügün

Oglan adin Alostir
fesin püsküllü hostur
Her gün gel burdan savis
koy desinler berdustir

Oglan adin Ayiptir
Sirma aba Giyiptir
Akraba arasinda
Baslik almak ayiptir.

Çarsidan aldim mismis
Göynüm aboya düsmüs
Abo benim askimdan
Bir aydir uyumamis

Kiz adin Fatma güzel
Kaslarin çatma güzel
açta koynuna girem
yalaviz yatma güzel

Siverek yollarinda
Gül açar baglarinda
Allah canimi alsin
O yarin kollarinda

Tepsiye serdim küncü
Gerdana serdim inci
Öyle bir yar sevdim ki
Siverek'te birinci

Hürriyet caddesinde
kitabi var elinde
benim sevdigim güzel
Siverek Lisesinde

Kala kalaya bakar
Kaladan kanlar akar
Delikanli dururken
Ihtiyara kim bakar

Kaladan iner kabrag
Agzinda yesil yaprak
Gel sarilag çift yatak
Sonumuz kara toprak

Oglan adýn Ali'dir
Boyýn rehan dalýdýr
Her gün gel savýþ burdan
Koy desinler yarýdýr.

Oglan Adin Mustafa
Canin gül koynun sefa
Evvel böyle degildin
Simdi oldun bé vefa

Bugün hava serindir
Fatma abla gelindir
Aglama Fatma abla
Emin abé senindir

Deniz Kumsuz olurmu
Ibrig susuz olurmu
Kinamayin analar
Gençler yarsiz olur mu

Karsida karaçilar
Oturmus fal açilar
Dediler yarin gelmis
Gönlümü hos ediler

Mezarim derin edin
Su serpin serin edin
Dünyada olamadim
Ahirette gelin edin

Ne yaman estin felek
Umudum kestin felek
Eller sarmis yarini
Behen ne kastin felek

Küp dibinde unum var
Allah'tan umudum var
Seni behen verseler
Koç babaya mumum var

Kizim naçar aglama
Gündüz geçer aglama
Bu kapiyi kapatan
Bir gün açar aglama

Atasözleri Ve Deyimler

Açma agzini açmiyayim agzimi
Ad Ali'nin nam Veli'nin
Adam girferi olmus
Adamin birisinin sakali yaniy, digeri "Dur söndürme gelim cigarami yandirim" di
Adamin kafasina vurmuslar "ah argam, ah argam" demis
Aganin mali gidiy, hizmetkarin cani gidi
Agir ol, batman gelesen
Argimayan basa çaput sarisan
Akilu fe'm sahibi
Al asili, ser hasiri
Ar çike namus çike ha kuné ha Kuné
Ar nice, haya nice, arsiza haya nice
Arli arindan korki, arsiz di benden korki
Asil at kendine kirbaç vurdirmaz
Avrat, erkegi hem aziz hemde rezil eder
Ayagi yanmis it gibi dolasi
Baskasinin esegine binmekle yol bitmez
Baskasinin atina binmekle erkek olunmaz
Bedenle gömlegi birbirine

Cahilin uçmagina da siçmagina da bakmam
Canimin etini yerem, kasabin minnetini çekmem
Cehennem çakalina benzisen
Çagala magala herkes evine dagala
Çalma elin kapisini parmakla, çalirlar kapini tokmakla
Çirasini almis pesimde dolasi
De bu saz benden eksiktir
Delaldir essegi kaybolmus
Delilerden denk oldum, Akillilara hasret kaldim
Ekmek yoktur yemege atla gider siçmaga
Ekmegin üzerine döki döki olmi
Ekmek hidirin su bedirini yiyin için kudurun
Emmi oglu emmi kizini at üstünden indirir
Erkek evin diregidir.Kadin evin yüregidir
Gavur parasinan bir kurus etmi
Gel olsun gilgil olsun
Güle damdan gel
Gelinin dili yok, kaynananin imani yok
Gündüz yati, gece ati
Hain Hoflu(korkak) olur
Hesas hesas gel beni dög
Iki yakasi bir araya gelmi
İnde bela zinde bela
Is erkek adamin basina gelir
Kaburgasi kalindir
Küçügü kagar büyüge bakar
Kimin tavuguna kis demisem
Kör tavugun kör müsterisi olur
Sagirlari kulakli etmeyin
Senin ekmegin dizin üstündedir
Zirrope gibi adamsan
Yüzüm kara kül yoktur, sofrada ekmek yoktur
Yilan deligini bili

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler