7 Kasım 2009 Cumartesi

Hepsi Röportajı - Madame Figaro

Hepsi Röportajı - Madame Figaro

Get your own Chat Box! Go Large!



Bale yapıyorlar, şarkı söylüyorlar, dansediyorlar, bir ara dizi bile çevirdiler. Onlar, hiç durmuyor. Arada gittikleri spor ve şan derslerini de unutmamak gerek. Hepsi grubu, yani Cemre, Yasemin ve Eren bu aralar “Geri Dönüşüm Projeleri” ile çok meşgul. Bu projeyi sadece materyal değil, manevi boyutta da uygulayacaklar.Yaptığımız her şeyin bize geri dönecek olması gibi..Önümüzdeki bir yıl boyunca projeyle ilgili sayısız çalışma gerçekleştirecekler.Kliblerinin çekiminden tutun da, çekimlere, konserlere kadar..Bu çekim de Madame Figaro için..

→Öncelikle tebrikler, yeni single çıktı.Kimlerle çalıştınız, nasıl bir hazırlık süreci yaşadınız?

♥Teşekkür ederiz.‘Sır’ adlı şarkımızın bestesi Mehmet Andiçen’e, sözleri Pınar Uçarlar’a ait.Kayıtlar Studioda’da oldu.Arange, mix, mastering yine Mehmet Andiçen’e ait.Canlılarda kemanda Gündem, elektrik ve çelik gitarda Burak Saltık ile çalıştık.Aslında bu ikinci şarkımız.İlkini çok sevip söylememize rağmen içimize sindiremedik.Bu şarkı için tam oy kullandık.Tabii şarkının edit aşamasında ise hepimizin parmağı var.

→Kısa vadeli projelerden bahseder misiniz?

♥Öncelikle 2009-2010 yılları içinde Geri Dönüşüm Projesi’ne çalışıyoruz.Sonbaharda Avrupa planlıyoruz, onun çalışmalarını yapacağız.Bu yıl içerisinde bir çok sosyal sorumluluk projesinde yer almak istiyoruz.Bunları yaparken de kendi projelerimizi kendimiz oluşturuyoruz.İlk önce koreografi çalışmalarımız var.Sonrasında tabii ki klibe hazırlık ve klip…Bir de albüm hazırlıkları tabii.Bir kaç ay içerisinde albümü hazırlamak istiyoruz.

→Geri dönüşüm projenizle ilgili yorumlarınız?Bu projeye nasıl bakıyorsunuz?

♥Eren:Tamamı bize ait olan bir proje…Her detayı düşünülerek titizlikle hazırlanıyor.Bir seneye yayacağımız bir proje olacak.Albüm konseptimizden kostümlerimize kadar hepsinde Ceyda Balaban ile oturup ince ince çalışıyoruz.Grubunuzun felsefesi olarak bu yıl bunu tam bir şekilde içimize işliyoruz diyebilirim.

→Büyük bir hayran kitleniz var.Bildiğim kadarıyla yaşları genellikle 3-25 arasında değişiyor.Bu da sizlere ister istemez onlara örnek olmak gibi bir misyon yüklüyor.

♥Yasemin:Evet her zaman sorumluluklarımız vardı.Şimdi daha da fazla oldu.Sizin de dediğiniz gibi o yaşlar genelde beğendikleri kişileri örnek aldıkları yaşlardır…Sadece onlar için de birçok şeye dikkat ediyor değiliz; kendimiz için de en doğrusu olduğu için dikkat ediyoruz…
♥Cemre:Bu bizim için dezavantaj değil avantaj bence.Bu sayede bulunduğumuz ortamlara göre çok daha yalın kalıyoruz.Ailelerin ve insanların bizi koyduğu konumlara göre hareket etmek zorunda değiliz tabii ki.Bu bir seçim, ben bunu seçtim ve bu durumdan çok memnunum.
♥Eren:Sorumlu olduğumuz ve bunu kesinlikle inkar edemeyeceğimiz bir kitle var.Her adımımıza dikkat etmeliyiz.Çünkü bu çocukların bir kısmı 2000 sonrası çocuklar.Bu demek ki çok ötedeler, yapacakları çok şey var.Potansiyel patlaması diyebiliriz.Ne verirseniz size onu beş katı geri verdikleri için ve gelecek onların elinde olduğu için öncelikle gerçek dürüst sevgiyi göstermeliyiz.

→Türkiye’deki müzik piyasası hakkında ne düşünüyorsunuz?Son zamanlarda gerçekten ilerleme kaydedildiğine inanıyor musunuz?

♥Yasemin:Konserlerde ses kısmak ya da gece 12’den sonra sahneden inmek gibi şeyler olduğundan aslında müzik yapan insanların rahatı bozuluyor diye düşünüyorum.Bunlar olmasa her şey çok rahat olacak.
♥Cemre:Müzikte çok ilerleme olduğunu düşünmüyorum.Bence bir yer tutturanlar devamlı kendilerini tekrar ediyorlar.Tutturamayanlar ise bir önceki imaj ve müzikten tamamen sıyrılıp sonra da “bu albümde kendimi buldum” şeklinde açıklamalar yapıyorlar.Ama tüm bu curcunada işini iyi yapanların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.Bu kıvamları tutturmak çok önemli.Önemli olan müziğin kalitesi.Bu arabeskte olabilir, pop da, r&b de…Hiç fark etmez.İyi müzik herkese hitap eder.
♥Eren:Bence Türkiye’deki müzik piyasası ilerlemeye açık bir bünye değil.Yıllardır aynı şeyler seviliyor.Az bir şey farklı bir sound girdiği zaman yadırgamalar başlıyor.Ben ise farklı bir şeylerin arayışındayım.Mesela Kenan Doğulu’nun son albümündeki sound Türkiye ortalamasının biraz dışında ve farklı.Çok severek dinliyorum.Bir de Jehan Bardur diye bir kadın var.Bayılıyorum ona…

→Modayla aranız nasıl?

♥Cemre:Modayı pek takip etmiyorum.Beğendiğim şeyi alırım.Markası, stili önemli değil.Girdiğim ortama göre bir kıvam bulurum.Özel hayatımda çok sadece giyinirim ama iş farklı.Çekimler ile sağolsun Ceyda Balaban ile çalışıyoruz.Danışmak ne kelime; kendimizi ona teslim ediyoruz.Ayrıda dizi, röportaj gibi durumlarda da Fatoş Suda’nın yardım ettiği oluyor.Onun dışında hep kendi tercihlerimiz.
♥Eren:Günlük hayatımda o günkü moduma danışıyorum.Ama bütün Hepsi işlerinde Ceyda var.Bizi en iyi anlayıp ifade edebilen kişi olduğunu düşünüyorum Ceyda’nın.İşinde iyi olmak kavramını bugünlerde sık kullandığım kişidir Ceyda.Tabii ki Lagarto hep bizim yanımızda.Bütün bunların yanında Quiksilver da bizim favorimiz…Üçümüzde Quiksilver delisiyiz ve oradan giyiniyoruz.

→Peki örnek aldığınız birileri var mı?

♥Yasemin:Düşünmedim hiç.
♥Cemre:Kimse yok.Yani giyimine bakıp beğendiğim kişiler ya da markalar tabii ki var ama örnek almıyorum.Hele ki son zamanlarda sürekli gazetelerde gördüğüm, devamlı giyinen ve sadece bununla konuşulan insanlardan çok sıkıldım.O yüzden biraz uzaklaştım; ilgilenmiyorum açıkcası.
♥Eren:Her zaman bayıldığım kişi Kate Moss.

→Bu çekimi nasıl bulduğunuz?

♥Yasemin:Bulmaya çalışmadık ki hiç; zaten vardı.
♥Cemre:Bugüne kadarki en iyi çekimimiz oldu gerçekten.Fikir de konsepte harika bence.
♥Eren:En çok keyif aldığım ve en sevdiğim çekim oldu.Kendimi Tim Burton filminden bir karede Tim Walker’e poz verirken hissettim.Tabii Serkan da Tim Walker oluyor bu durumda.



→Bale, şan dersleri, müzik ve dizi.Tek bir şeyle yetinmiyor, bir anda bir sürü yerde olabiliyorsunuz.Bunlara yenileri eklenecek mi?

♥Yasemin:Bizim de yapmak istediklerimiz var tabii ki.Mesela bir müzikal yapmayı çok isteriz.
♥Eren:Benim beynim yaratmak istiyor.Bakalım ne çıkarsa…

→Televizyon dünyasını sevdiniz mi?İleride yeni dizi projeleri düşünüyor musunuz?

♥Yasemin:Tabii ki olabilir…Gelen senaryolar var ama kedimizi tekrarlamak istemediğimizden elemek zorunda kalıyoruz.Daha farklı şeyler çıkarsa tabii ki yaparız.
♥Cemre:Aslında benim için bayağı zorluydu dizi zamanı.Çünkü bir yandan dans dersleri, bir yandan şan dersleri; albüm kayıtları; dublaj vs.Bayağı zorlu bir zamana denk gelmişti ama bu yoğunluk bittiğinde aslında sevdiğimi fark ettim.Ever seviyorum.İyi projeler olursa yaparız.
♥Eren:Çok severek yaptım.Yine olsa 7/24 sıkılmadan çalışırım.Ama senaryo konusu bizde çok büyük önem taşıyor.Budur dediğimiz senaryo gelmeden yapamayız herhalde.

→Eurovision’a katılmanız istense, buna tepkiniz ne olur?

♥Yasemin:Harita üzerinden yapılan bir oylama sistemi var artık…Ondan pek düşünmüyoruz.
♥Cemre:Bu konu hakkında çok soru soruldu, çok istek oldu ama o iş müziklerin yarışından çıktı harita yarışına döndü.Hiç sıcak bakmıyorum.Ama ben tek başıma değilim.Kızlar istesin ben de yaparım.Hepimizin fikri önemli.
♥Eren:Politik olmayacağını bilsek tabii ki isteriz.Fakat müziğin ötesinde durumlar var orada.Ülkelerin içsel durumlarına göre kararlar alınıyor.

→Siz Türk ve yabancı müzik dünyasından kimleri dinliyorsunuz, kimleri beğeniyorsunuz?

♥Yasemin:Kenan Doğulu, Yalın, Şebnem Ferah, Teoman, Mor ve Ötesi, Gripin, Sezen Aksu, MFÖ…Madonna, John Mayer, John Legend, Akon, Pink, Mary Jvs…
♥Cemre:Türkler’den Sezen Aksu, Kenan Doğulu, Nil Karaibrahimgil.Yalın bu aralar favorim.Bu arada Hande Yener’in de son albümünden sevdiğim parçalar var.John Legend, John Mayer, Raul Midon’u seviyorum.Daha sayabileceğim çok yabancı var, şimdi söylesem röportaj biter.
♥Eren:Jehan Bardur, Pinhani, Kenan Doğulu, Jamioquai, Stacey Kent, Beady Belle, Donny Hathaway, Jill Scott, Nouvelle Vague…

→Spor yapıyor musunuz?

♥Yasemin:Evet yapıyorum.Gidiyorum da bu aralar pek gitmiyorum.Onun yerine yüzüyorum.
♥Cemre:Spor yapıyorum tabii ki.Dans antrenmanları da var.Onun dışında yüzme, dalış vs…
♥Eren:Evet haftada dört gün spordayım.Çok seviyorum orada olmayı.Mutluyum ve orada beynim açılıyor.Pilates ve yoga derslerine de katılıyorum.

→Üçünüz birlikte mi yaşıyorsunuz?İş dışında kalan zamanlarınızı da birlikte mi geçiriyorsunuz?

♥Yasemin:Öyle sayılır…Arkadaşlarımız var, onlarla da vakit geçiriyoruz.
♥Cemre:Ben Yasemin’le beraber yaşıyorum.Eren’de arka evimizde ailesiyle kalıyor.Dolayısıyla hep beraberiz.
♥Eren:Pijamalarımla çat kapı yapıyorum onlara.

→Hayranlarınızla interaktif görüşebileceğiniz bir siteniz var mı?Değişik istekler geliyor mu?

♥Eren:Pınar ve Tayfun’un bizler için hazırlamalarını istediğimiz ve çok güzel yaptıkları resmi internet sitemiz var; www.gruphepsiofficial.com. Sorulardan güzel bir seçmece yapılacak ve en değişik olanlarına video çekimiyle cevap vereceğiz.Tabii bu da sitemizde yayınlanacak.

→Birlikte çalışmak, onunla birlikte onunla birlikte sahneye çıkmak istediğiniz yabancı bir müzisyen var mı?

♥Yasemin:Çok isim var.Justin var, Pink var…Var da var!
♥Cemre:Dolu, saymakla bitmez.
♥Eren:Kesinlikle Justin Timbarlake ve Sting…

→İlham aldığınız müzik tarzı var mı?

♥Yasemin:Ben genelde her şeyi dinlemeye çalışırım.İlham deneme buna ama daha çok R&B Akon tarzını seviyorum.Chill Out da dinlemeye başladım son zamanlarda.
♥Eren:Funk, jazz, lounge, electronic ve 80’ler…

→Tanınan bir çok isim aksine, özel hayatınızla gündeme gelmiyorsunuz.Bunu nasıl başarıyorsunuz?

♥Yasemin:Bunda başaracak bir şey yok.Dikkat ediyoruz sadece.
♥Cemre:En başta bulunduğumuz konum gereği üstlenmiş olduğumuz sorumluluklarımız var ve dikkatli yaşıyoruz.
♥Eren:İlgi çeken medyatik hareketlerimiz yok.Kendi halinde takılan, her yere giden, eğlenen, gezen insanlarız.Çekseler bile ortada olay olacak bir şey yok ki…

→Çok çalışıyorsunuz bu yıl tatil yapma fırsatı buldunuz mu?

♥Cemre:Bu yıl; 6 sene sonunda yurtdışı ve yurtiçinde çok güzel tatiller yaptık.Çok güzel bir yazdı.
♥Eren:Bu sene benim çok gezdiğim bir yıl oldu.Paris, New York, Zürih, Nürnberg, Berlin, birkaç kez Alaçatı, Uludağ…

→İleride kendinizi nerede görüyorsunuz?

♥Yasemin:Siz nerede görüyorsunuz?
♥Cemre:Dünya starlarıyla aynı sahnede olsak daha ne isteriz; yapmak istediğim çok şey var yönetmen olmayı çok isterdim.Çıraklıktan başlamayı düşünüyorum.Alttan alttan çalışmalarım var çaktırmadan…
♥Eren:Kendi yolumda doğrusu yanlışı olmadan yürürken, koşarken, dururken, bakarken ve bulurken..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler